söndag 21 mars 2010

Lat söndag??



Idag stod det ganska mycket på "att-göra"-listan; förra veckan var Pia och Annika här och beskar alla våra gamla fruktträd. I och med att de inte varit beskurna alls under de nu 6 år som vi bott här, var det hög tid. Gissa om det ligger mycket grenar i trädgården nu!! Idag var det tänkt att det skulle köras till tippen men tyvärr regnar det och är ruggigt väder - tror jag tänder en brasa istället och njuter av inspirationen från Minnas bok, Blomstrande idéer...;)!!




Det har kommit så otroligt mycket leveranser senaste veckan och naturligtvis blir vi överväldigade över alla godbitar som dyker upp. Ulrika, som en del av er nog har sett i butiken eller har haft mailkontakt med, hade ett fasligt sjå att få det att gå ihop med alla nya, vackra textilier, ha ha!! Det slutade i alla fall med både nya kuddfodral, lampkjolar och gardiner (gardinerna kommer i veckan i nätbutiken!!).



Jag tar och sätter på en kopp te till och fortsätter min morgon i Blogglandia, stackars familjen här får inga scones idag, vilket annars är brukligt på söndagsmorgnarna, jag jitter helt enkelt inte..;)!

Ha en mysig dag!
kram Therese

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!
Och vilken fin kudde!
Här snöar det idag!
nej nu får det vara nog nu vill man ha vår!
kram Kathrine

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Therese

Härligt när det väller in nya grejer som inspirerar. Kikar in mest dagligen nu och drömmer :)

Men vad ser jag på er tomt? Har ni verkligen gräset framme så där?
Ujj, du här har vi snö så det stannar nog ända in i juni...suck!

Kram Viveka

Viola sa...

Våren har kommit en god bit på väg ser jag...här har det oxå klippts äppleträd i veckan, skulle så gärna ha sett dig här. det blev en helg att minnas för livet...så härlig, hoppas verkligen vi kan ses framöver, kram