söndag 3 oktober 2010

Olivträd



Jag är ingen fena på olivträd, jag älskar att ha dem utomhus på sommaren men på hösten när de snart skall plockas in, då tryter mitt tålamod. Min fina samling åkte i höstas ut i växthuset efter ett par månades bladfällning här inne. Hann inte riktigt packa in dem fint med bubbelplast, tänkte att vintern blir nog inte så farlig... Jag kastade alla för ett par veckor sedan då jag insett att de var stendöda trots omvårdnad i våras och hela sommaren.

Trädet ovan är alltså inte mitt, det fotograferade jag i början på veckan när vi var nere på Kreta för en veckas avkoppling.

Jag har dock köpt ett nytt olivträd här hemma och det har hela 2 svarta oliver så skörden blir inte så god i år.
Men jag lovar, det skall få bo inne hela vintern på verandan och jag skall bara le och se glad ut varje gång jag dammsuger torra blad på golvet...;)!!

Njut av söndagen!
Kram Therese

1 kommentar:

himlaverket sa...

Såg att de hade fina på Plantagen, men går det att äta oliverna,,,trodde de var prydnadsträd.
Blir de jättestora eller?
Kram