onsdag 3 november 2010

I Köpenhamn



I måndags eftermiddag åkte jag och Filippa en tur till Köpenhamn. På agendan stod MYS MAMMA OCH DOTTER. För enkelhetens skull fick Filippa bestämma innehållet på turen; 2 museum och sedan shopping, helt i mammans smak...;)!

Vi började med Belive it or Not! som var riktigt bra, tyckte Filippa. HC Andersens museum som låg vägg i vägg var hon lite för gammal för. Sedan begav vi oss ner för Ströget. Julen var inte riktigt framme, Illums stora fönster var förtejpade men vi hittade en liiiten glugg som vi kunde titta in genom!! På Illums Bolighus var det trots allt jul så att jag kunde handla 2010 års Juleoro, jag har samlat alla sedan Filippa föddes och i år skall de upp. Har haft några jular då jag "slarvat" med att hänga upp dem...

Tisdagen började vi på Guniness Record Museet, det fick också mycket godkänt av dottern men det där andra, lite snett bakom, var lite för ruskigt för både henne och mig. Innan vi kom på tåget fick jag precis plats med 3 buntar blommor under armen, sen kunde vi inte släpa hem fler kassar...;)!

Njut av dagen, här nere i södra Sverige regnar det!

Kram Therese

3 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Åh vad härligt. Jag älskar Köpenhamn
Kram Agneta

himlaverket sa...

Suck...vad sugen man blir å åka iväg till Köpenhamn.
Lyckostar!
Kram ullabella

Eva sa...

Sov ni över? Var bodde ni?
Härligt med dagar i Köpenhamn, det var vädligt länge sedan.

Kram Eva