måndag 21 april 2008

Alternativa lösningar

Jaha, vad gör man när man söndag kväll får "fifflust" och inte kan åka och komplettera en baksidesskiva till ramen som man just spayat??! Då får man helt enkelt hitta på något annat än man tänkt sig!! Egentligen skulle jag sätta den vackra planschen med mor och barn i denna vackra ram men baksidan saknades (och det gjorde den redan när jag köpte den på loppis!). Tur man har lite i sina gömmor; mammeluckerna "vann" jag på Tradera för ett tag sedan och lyktor finns det ju ett aldrig sinande lager att ta av, kryddat med en liten kvist murgröna - Volià! - Tavla färdig!!Här ett litet växthus som bara stått i ett hörn och som inte blivit riktigt bra med en det enda och en det andra! Här är det fyllt med allt möjligt blänkande och en krans med Hjärtan på tråd, väldigt bra i söderfönster. Har även petat in en gammal porträttbild som jag också "vann" i en hög med bilder på Tradera. Den blev riktigt vacker med ljuset tänt när det väl blev mörkt i går kväll!
Ha en skön måndag!
kram Therese

10 kommentarer:

Anonym sa...

Har alltid önskat mig ett sånt där litet drivhus att ha i mitt fönster med alla små mini växter som väntar på att få komma ut i trädgården!

Vill passa på att berätta att jag den här veckan har ett tema som du gärna får hänga med på. "Grönskande platser" är veckans tema, skulle kunna se det som ett glädjens tecken nu när solen skiner och våren är här. Trädgårdar, balkonger, växthus, altaner, utemöbler och blommor. Häng gärna på och hjälp alla där ute med inspiration inför sommarsäsongen!

Gry sa...

Smart idé med mammeluckerna i tavlan, en riktig 3D-effekt! Tjusigt!

Ser alla de fina, små fattigmanssiler-kotterna du har i växthuset, jag gillar sånna såå mycket och fastnade för dom direkt på din bild.

Kul att följa er renovering också! Hur i alla dagar gjorde de det svävande golvet?? Fast det var ju säkert smart med en luftspalt under....ofta har ju gamla byggnadssätt en finess som vi ibland missar, innan vi 20 år senare kommer på att "ojdå, det var visst hälsoskadligt eller miljöförstörande med den nya metoden...".

Spännande och få se om ni hittar mera kul undervägs!

kram Gry

Jenny Oak Fae sa...

Så fint du har dekorerat !!!

Vad fin klädgalgen med pärlorna var!

: )

Kram, Jenny

<3

n o r d i n g å r d e n sa...

Ham ha, din fifflust resulterade i ngt mycket vackert, så läckert det blev med slingan och mameluckorna så där! Och fint arrangerat i det lilla växthuset! Mari.

Gårdsromantik sa...

Vilken bar idé att hänga sådär i ramen - har flera glaslösa ramar. Nu fick jag något att tänka på!

Så vackert växthus och fint arrangemang!

Kram Maud

Helena Sjögren sa...

Men så fiffigt du löste ram problemet. Det blev ju kanon...
Ser att du är i full fart med gräsklippningen, det börjar snart bli dax här uppe i Närke också.
Ha det gott !

tre nyanser av vitt sa...

Vilken rolig ide med tavlan! Hade jag aldrig kommit på. Växthuset var verkligen gulligt! Hjärtan på tråd är även en favorit hos mig, den finns lite överallt här hemma!
Må så gott//Marie

Stina sa...

Så fint det blev på väggen. Du kan du. Kramis

Jenny Oak Fae sa...

Nu har jag precis hämtat mitt paket...och är MER än nöjd med varorna!!! TACK : ) Jag skulle ju egentligen fått sakerna av min föräldrar när jag fyller år, men fick dem redan nu istället...inte helt fel!

Kram, Jenny

<3

Linneagården sa...

Vilken härligt blickfång du har skapat med mamelucker & ram.
Sött växthus.

Ha det gott /madelene