torsdag 26 juni 2008

Sommartemp i dubbel bemärkelse...

Oj, tre veckor sedan sista inlägget! Det är verkligen sommartempo här på bloggen, hinner helt enkelt inte riktigt med nu när semesterperioden börjat här. Annette hade en veckas semester här i början på juni och det kunde vi hantera rätt så bra men nu skall Ulrika vara borta i 3 veckor och trots att Emily kommit in och tar vissa av henns bitar så känns det verkligen när ordinarie personal är på semester!!! Ulrika m familj tar en tur till Frankrike i 14 dagar och har vi tur har hon en massa fina bilder med sig hem som vi förhoppningsvis får ta del av nu när hon också aktivt skall in och sköta blogginläggen här efter sin semester.

Vårt växthus börjar arta sig, både inredningsmässigt och växtmässigt. Vi har redan skördat flera gurkor och barnen bara älskar att få vars en i handen och gå och gnaga på!
Här om veckan var Anders inne och hämtade min senaste förälskelse; järnstolarna i vitt!! Hade tänkt mig vita korgstolar men det här var ett lite mer annorlunda alternativ från kära ILVA. Första gången jag såg dessa stolar var de ganska dyra men när jag skulle in vid ett senare tillfälle var de nedsatta med 50% någonting. Ibland har man tur!!

Jag har förresten var runt i Europa lite de sista veckorna och handlat in nya varor till hösten. Tja, vad skall jag säga - skicka in en 3 åring i godisaffären. Trots att mässorna var av de mindre slagen hade jag fullt upp. Förhoppningsvis kommer de första pallarna från Frankrike redan om några veckor...!

Ha det så bra!
kram Therese

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vilka vackra stolar !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Solsjö - Under en vind sa...

Stolarna är ju helt underbara!!!

Usch det var inte bra att det kommer massor av nya varor till butiken...du vet ju hur svag jag är för er butiks innehåll...fniss....
Igår kom en blommig kvilt med randig baksida, och jag tycker sååå mycket om den! I fanns också en smyckeshängare i vitt....ja vad kan man säga...jag blir alltid lika nöjd och glad!

Hoppas att allt är bra med dig annars! Här jobbas det på ett tag till innan det blir semester....så länge vädret är så här så känns det helt okej....

Ha en go helg! Kramar!

Tidsmästarinnan sa...

ååå, supersnygga stolar! Det är ju alltid lika kul när man hittar något man vill ha och det dessutom är nedsatt i pris!

va? ska Ilva stänga? Jag som hade hoppats att de skulle öppna här i trakterna snart...

Kram på dig och ha en skön sommar!

Gry sa...

Vilka härliga stolar! Skönt med armstöd! Kan tänka mig stora, fluffiga kuddar i den ;-)

Förstår att det måste kännas om pirr i magen att gå omkring på alla mässor och kika, känna och pilla på allt fint. Måste vara oerhört svårt att välja och begränsa sig ;-)

Hoppas du får en skön sommar, trots mycket jobb och att du har nån semester att se fram emot!

Må så gott! Kram Gry

Sara sa...

Näää, ska Ilva lägga ner!? Usch då, det är tio gånger bättre än Ikeaskiten ju... Men sån tur då att du i alla fall kan muntra upp med ännu mer habegär hos dig istället! Kör förbi en dag när mannen inte vet om det *fniss* bilder från la France hoppas man ju på...

Anonym sa...

Åh, så söta stolar du fått tag i! :)

Lavendelkvisten sa...

Va? Ska Ilva läggas ner?! Väldigt synd!
Det måste vara underbart att ha ett jobb som innebär att man "måste" :) åka runt i Europa och titta på vacker inredning... är SÅÅÅ avundsjuk! :-)
Kram Åse

Jenny Oak Fae sa...

Hej!

Jag undrar om du kan tipsa om något matställe att äta på, efter att vi har besökt din butik..?

Tacksam för tips!

: )

Kram, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

VA!? Neeej, ska Ilva läggas ned!? Vet du när? Jag som tänkt att vi ska nedåt i sommar och inom dig o Ilva bland andra.. kram!

Stina sa...

Så vackra möbler. Vill ha ju...

Kramis gumman

Jenny Oak Fae sa...

Hej!

Jag ville bara tacka så hjärtligt för i Tisdags, du var så trevlig & butiken var så fin !!!

: )

Kram, Jenny

<3

n o r d i n g å r d e n sa...

Skitsnygga järnstolar i vitt, det bara andas kontinenten...hoppas du har det bra Therese, jag har ett "spa-inlägg" idag och såg bla att du hade så läckra tvålar så jag satte in en bild på sidan, det var så passande... Ha en fortsatt skön sommar! Mari.

Malin sa...

Hej hej!
Ni har en så himla fin butik! Låter så kul att åka runt på inredningsmässor, lite avundsjuk är jag ;-)
Ha en bra dag!
Kram Malin