måndag 2 mars 2009

På penicillin

Jaha, då var det min tur att krypa till sängs - fast jag har "bara" halsfluss och en dunderförkylning. Jag är sällan sjuk men mitt förhållande till streptokocker är allt annan än god, jag kan inte längre räkna alla de gånger jag haft halsfluss men det är mååånga!!


Mellan febertopparna har jag småfixat lite här och var, bl a tömt mitt stora skåp i biblioteket. Jag har förhandlat bort det, Anders har börjat gnälla lite om "Jag har ju inget kontor" - och det är ju sant!! Butikslokalen renoverades ursprungligen till honom som kontor, han hann precis flytta in där när jag beslöt mig för att realisera min dröm om butiken på Fridas gård. Då fick vi renovera resten av byggnaden så han fick ett annat kontor. Den delen fick han ha en lite längre stund men så kom vi på att starta webbutiken, ja, då rök hans kontor - igen! Sista åren har han haft vårt köksbord som skrivbord!! Måste då göra tillägget, när han väl är hemma.

Så, för någon vecka sedan tyckte jag att jag var generös och erbjöd honom alltså "mitt" skåp. När jag började tömma det så var det hela tiden "det där är inte mitt, det där är inte mitt". Det var i stort sett redan intaget av min käre man så jobbet gick ganska fort! På köpet fick han röjt de 4 hyllorna med hans facklitteratur som vi gömde bakom tunna gardiner häromåret. Jag blev mycket tacksam för dessa gardiner när  jag tittade inom bakom dem för ett tag sedan, jösses vad mycket som låg OVANPÅ bokraderna och för att inte tala om bakom dem...

I morgon har jag dock bestämt mig för att var på benen igen, då kommer det massor med "doftegott" från Frankrike så jag har lite och göra då!

Kram på er!
Therese

6 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så VACKRA bilder..!

Krya på dig!

KRAM, Jenny

<3

Martina sa...

Men stackare...halsfluss är inte att leka med! Du får krya på dig!

Så spännande att se vad du då plockar fram!

Kram Martina

Maria ( Idekroken ) sa...

Stakkars da. Håper det går fort over. Er slitsomt å være syk. (særlig når man har mye man både vil og skulle ha gjort)
God bedring :)
Klem Maria fra Idekroken

Unknown sa...

Hej

Finns det något värre än halsfluss.
Krya på dig

Kram CARINA

Alvas Hus sa...

Fy för halsfluss!
Hoppas att du kryar på dig. Nu är jag på benen i alla fall :-)

Kram Sandra

Anonym sa...

Hejhej! jag googlade "picknickkorg" och hittade en jättefin på fridasgard.se, men den fanns inte i lager. när kommer den komma in igen?