söndag 7 mars 2010

Gammal urtavla



Igår eftermiddag tog vi oss en loppisrunda, jag, mormor och Flippan. Lätt tilltufsad efter de dyra loppisarna i Paris för en månad sedan var förhoppningarna inte särskilt stora men det är kanske då man gör de bästa fynden...;)!!

En gammeldags, avlång våg, flera nysilverfat och inte minst 4 vackra örngott med spetsar till det facila priset av 200,-!! Örngotten ligger just nu i tvättmaskinen och jag ska gå på jakt efter innerkuddar så jag kan fylla soffan med dem!

Urtavlan ovan är faktiskt ett av "Paris-fynden". Vi hittade en liten bod som hade ALLA reservdelar man kunde tänka sig till gamla klockor. Skolfranskan gick varm och när jag sa att vi var från Sverige så var kommentaren "Ah, Vikings". Ja, jo, men kanske inte ändå...;)!

Hoppas solen skiner över er alla lika fint som den gör här i Skåne!!
kram Therese

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åh vilken ljuvlig urtavla!!!
Jag letar febrilt efter en liknande...
Ha en fin Söndag!
Kram kathrine

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men såå himla underbar urtavla.. vill mee ha.. så fin ska kika i webbutiken nu kram sussie

Unknown sa...

Åh visst är det väl bara så underbart vackert med urtavlor, jag är också på jakt efter en stor. JA det gott med dig! KRAM Petra E