tisdag 1 april 2008

Silver-kris!

Idag hade jag tänkt visa min nya spegel, färdig alltså. Men, det hände en sak i affären där jag köpte sprayen som jag inte kände till... "Någon" hade roat sig med att byta ut hattarna på sprayburkarna...
Jag tog en med pärlgrå färg och en med silver, trodde jag. Glad i hågen kom vi hem i söndags eftermiddag och jag i det närmaste rusade in och fick fatt i min färdigtvättade spegel och ut i stallet. Att sedan barnen var vrålhungriga, ja, det så jag inte som mitt problem just då i alla fall.
Första lagret blev jättesnyggt, pärlgrått har jag aldrig tidigare sett men jag gillade vad jag såg. Sen skulle jag spraya lite "lätt" med silver för att få lite effekter här och var. Jag vet inte om det var någon inre självbevarelsedrit eller så, men kände att jag skulle nog testa och spraya lite på tidningen - det var det bästa jag gjorde den dagen - färgen var GRÖNMETALLIC!!!!!

Så, därför får jag hålla er nyfikna några dagar till på resultatet!

kram på er!
Therese

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Hej! Vilken tur att du kollade, det kunde gett dig massor av extra arbete! Vilket tålamod du hade med korgfåtöljen, tre burkar....kanske väntar jag med min fåtölj som är ganska stor....hi hi....
Bloggandet är inte för evigt i någon form för mig så nu gjorde jag en förändring...sidan ser tom ut nu men fylls ju på hela tiden! Har dessutom ett litet dolt projekt vid sidan om....En del av bloggandet är för mig att testa och variera sig...
Ha en riktigt bra dag! Kram!

Gry sa...

Oj, tur att du testade på tidningen först.... Usj, så förargligt att göra fel. Sen att någon annan har ställt till det hjälper ju inte mycket.

Tack för den varma kramen. Den hjälpte nog till att förbättra min nacke, för nu går det så mycket bättre ;-)

Kram Gry

Merja sa...

Hej!
Vilken tur att jag hittade din sida idag:)
Hur mycket fint som hellst i butiken!!!! Där ska jag titta in ofta:))Tur man kan handla över internet när man inte kan titta in i butiken....fast det vore mycket trevligare förstås.Men så är det när vägen dit är lång:)
Tur du prov sprayade!!!

Ha en bra dag!

n o r d i n g å r d e n sa...

En grönmetallic spegel är inte helt fel heller: ) Skämt å sido, så arg man skulle ha blivit, vilka idioter som förstör så, hoppas de inte läser detta och gottar sig...Lycka till med ny färg sen då! Mari.

Jenny Oak Fae sa...

Aprilskämt kanske..?

;)

Kram, Jenny

<3

Sara sa...

Jisses vilken tur att du kollade. Men vilken bra idé, att spraya med lite grått och lite silver. Väntar med spänning...