måndag 1 september 2008

3 fantastiska dagar på Sofiero!

Wow, vilken upplevelse vi har haft denna helg på Sofiero, strax utanför Helsingborg! Vädrets makter var verkligen på vår sida; de regntunga skyarna på torsdagen förbyttes till det mest underbara sensommarväder på fredagen med sol, vindstilla och runt 20° varmt och det höll faktiskt i sig tills igår - helt perfekta väderförutsättningar!! Sen att det varit halv storm utanför knutarna idag, det känns liksom helt ok plötsligt!Vår monter var faktiskt väldigt välbesökt och det har varit så roligt att så många kom förbi och hälsade på hos just oss! En del av er webkunder fick plötsligt ett ansikte och många "kändisar" från butiken här hemma kom också förbi för att säga hej - verkligen jättekul!

Sent i går eftermiddag kom Anders och barnen upp, behövde lite hjälp med att packa ihop och köra hem allt. Vi tog oss en tur runt om i parken, som helt klart är värd ett besök om ni har vägarna förbi, och Majas barnhörna var absolut en favorit men även promenaden genom den lilla ravinen med de enorma rodhodendronbuskarna var ett favoritinslag, speciellt Victor tyckte det var spännande. Kändes lite kul att göra denna tur med barnen, samma tur som min farmor tog mig och min bror på när vi var små.
Själv fick jag gjort en del fynd men jag hoppade faktiskt över den gamla franska kyrkoljusstaken, ca 50 cm hög och riktigt gammal, för 11 500 kr som jag hittade på ett ställe. Kopiorna från House Doctor, till en bråkdel av priset, känns faktiskt helt ok!! ...och tänk så mycket mer man kan handla för mellanskillnaden!!
Lite lökar fick också följa med hem, de skall snart sättas i lite krukor och sen skall de få stå runt växthuset. Får nog börja med en ny rabatt, kunde inte låta bli att stoppa in lite av Pias växter i bilen också...
Dagens bästa fynd var dock två rosenbågar som en av våra "grannar" inte riktigt hade lust att släpa med hem igen. Han såg att det kunde få plats överst på vårt släp så för en väldigt billig penning fick de följa med hem. En vet jag var den skall stå men nr 2, ja det får jag nog fundera lite på. Känns det där med impulsköp igen???!!

Nu skall jag i säng, lagom sliten efter en otroligt rolig helg!
Kram Therese

4 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din gulliga kommentar!!!

: )

Roligt att så många besökte er monter, men det var ju inte så konstigt, ser ju jättefint ut..!

KRAM, Jenny

<3

MiaMaria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Solsjö - Under en vind sa...

Vilken lyckad helg ni haft, låter så mysigt!

Visst blev jag nöjd med inköpen från er...det blir jag ALLTID! fniss....Den senaste kvilten nu är sååå fin!

Ha det gott, kramar!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Har varit in i eran nätbutik flera ggr men helt missat din blogg! Har lagt in min första order nu och ska genast läsa din blogg!!
Ha en bra dag mvh MHow