torsdag 18 september 2008

Julkuletips...

Jag veeet, det är ännu några månader till jul men inte hos oss! Vi håller som bäst på att packa upp allt härligt julpynt och inte blev julandet sämre av att "Jul" kom! Ett verkligt "must have" för oss Shabby Chic-are!!

Jag är väldigt svag för julkulor i fattigmanssilver och speciellt då de i den mindre storleken. Jag förmår mig liksom inte packa ner dem i början på januari när julen åker ut här hemma. Jag har haft dem i en stor glasburk fram tills nu. Nu ligger de i ALLA våra lyktor, det var inte min ursprungliga tanke men med en mycket hjälpsam liten herre i 6-års åldern, så kör vi helt enkelt tills de är slut!!

Nedan en liten blank, avlång lykta som fått några kulor på botten, lite mer spännande tycker jag, än utan.

I vår rostfärgade lykta blev det lite mer kontrast med fattigmanssilvret, även mer blänk!!

Så, Susanne, försöker speeda upp frekvensen på inlägg nu...;)!!

Salen är upp och ner igen, ni skall snart få se vad som händer där!

Ha en skön kväll!
kram Therese

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilken fin detalj med kulorna i lyktorna, bra tips! kram

Veronica sa...

Underbara lyktor ock KULOR, något ni säljer i webbutiken?

Kram Veronica

Jenny Oak Fae sa...

Vackert..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Jag har sån jullängtan rdan så det är inte klokt och inte blev det bättre när jag kikade in här ;)
Underbara kulor och vilken mysig idé att lägga dem i botten av lyktan :)

MVH:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst får man lite längtan efter julen då och då...det är en mysig tid!

Hoppas att allt är bra med dig!

Kramar!

Anonym sa...

Fint och kul! :)

Anonym sa...

Hej! Vad vackert! Välkommen till min sida, jag har precis startat min blogg.

Gry sa...

Så vackert med fattigmanssilver.....jag älskar det. Det fina är att det inte bara är juligt utan jag tycker som du, att man kan ha det framme hela året!

Lyllo du som får tjuvkika på julpynten ;-)

Må så gott!

Kram Gry

Ingunn sa...

Så lekkert!!!Her har jeg aldri vært før!!!Håper det går greit at jeg titter litt rundt på bloggen din!;)

klem fra Ingunn