måndag 10 mars 2008

125,-

I lördags tog Filippa och jag en liten flicktur. Vi har några loppisställen här i närheten som vi besökte och vi gjorde av med hela 125,-!
Innuti skrinet nedan står det "Från tacksamma elever 1927-1930". Locket var i och för sig trasigt i gångjärnen men vad gör det, vackert ser det ut ändå! (Anders tyckte det var lite onödigt att jag nu också köper söndriga saker, han tycker det räcker med allt trasigt som kommer in från lagret...;)!


Ett par fat i något silverliknande material, fina med lite ljus och annat på eller som fond bakom någonting. Ett fat är redan utplacerat, lurar lite än på var det andra skall stå men det löser sig!
Silverbesticken var ett riktigt fynd - 3 st för 10,-, så jag tog en bunt. Den lilla söta psalmboken hittade Filippa av en händelse i en hylla, så den fick också följa med hem.



Utöver detta fick lilla damen en liten dockservis med koppar och en kanna så hon tycke också det var jättekul att loppa runt! Tänk vad mycket man kan få för 125,-...!!

Ha en skön dag på er!
kram Therese

5 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Älskade loppisar! Tänk att en annan har gått o blivit modern. För några år sedan suckade alla över mitt gamla skräp. Men det är fina grejer!

Du har verkligen fyndat ser jag, kul att du fick med dig lilltjejen.

Å tänk så bra för miljön att vi återanvänder allt!

Kram L

Linneagården sa...

VAD KUL ATT SE LITE FINFINA LOPPISFYND!
HA EN FIN VECKA /madelene

Unknown sa...

Åh vilka fynd! Visst är det skoj när man kan hitta sådant. Jag älskar också att komma hemdragnas med en massa prylar till hemmet, min man undrar om vi snart inte ska få plats att bo här...hihi han överdriver, jag vet massor av mer som skulle kunna få plats...ler
Ha en go kväll! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att ni gjorde ett så fint fynd! Hoppas att helgen varit bra!

Ha en underbar dag! Kram!

pst...hoppas att det är ok, jag har länkat till dig!

Marie sa...

Jag älskar loppisar, man kan hitta så mycket roligt för så lite pengar! Fina fynd ni gjorde! Min 4-åring tycker det är jättekul att följa med på loppis, hon fyndar jämnt, hihi. Inte alltid sånt man själv tycker är så vackert, men hon är superlycklig. Senast var det en "hemsk" blomsterkorg i porslin som nu pryder hennes rum.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Marie