måndag 24 mars 2008

Påsklugn... och omladdning!

Så, nu har vi stängt dörrarna i butiken för den här påsken...! Det har varit en fantastisk helg, inte många minuter har det varit tomt här!! Besökare från bl a Luleå, Stockholm och Västerås som baaara åkt till Skåne för Fridas gårds skull..;)! Nä, skämt åsido, spill-över-effekten på annonserna för webbutiken är fantastisk, något vi faktiskt inte hade med i beräkningarna från början... Laddar just nu om för att ta hand om alla beställningarna från webben, har ringt in personalen för tidig start i morgon och själv skall jag alldeles strax gå ut och börja packningen för att så många som möjligt kan få sina paket i mitten på veckan!!

Lite annat har jag hunnit med än att jobba i helgen; skåpet som påbörjades för någon veckas tid sedan är nu färdigt - efter 6 vändor med vattenbaserad färg gav jag upp och köpte täckfärg, något konstigt gulaktigt trängde igenom på två av sidorna...
Här lite bättre närbild på "fiffet". Under Madonnan står mina första skor, försilvrade och väldigt oputsade just nu. Min farmor och mormor fick vars en sko och när jag konfrimerades fick jag tillbaka dom, skulle tro det är en ganska typisk dansk tradition... Har lite svårt att veta ibland, blir så när man växt upp i en familj med två "kulturer" och olika traditioner.
Som sagt, jobbet kallar, i alla fall tills Wallander-filmen börjar...;)!
Kram Therese

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vilket vackert skåp!

Sakerna ovanpå var ju också väldigt fina :) Intressant det där med skorna, den seden har jag aldrig hört talas om. Vilka "maffiga" ljusstakar!

Roligt att det kom så mycket kunder, jag kommer också på besök, förr eller senare... ;)

Kram, Jenny

<3

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att din påskhelg varit riktigt skön!!!
Ditt skåp skapar vill-ha vill-ha hos mig....älskar vita skåp! Så fint!
Kul att ni haft mycket kunder under helgen...jag hoppas att kunna dyka upp så småningom...har kompisar som precis byggt hus i Åhus, planerar att besöka dem i sommar, då kanske vi kan komma förbi din butik....Vet inte hur långt avståndet är....
Jag har trillat dit igen..är en av dem som inväntar paket....kunde inte låta bli hyllan med griffeltavlan...det fanns ju bara en kvar! fniss....
Ha en mysig tisdag! Kram!

Färjtorp sa...

Skåpet blev iallafall superfint i slutändan iallafall =)

Madonnan är så fin, lite sugen på att beställa en...

Kram Johanna