onsdag 5 mars 2008

Smygtitt på Hem & Villa-mässan...

I morse for vi in till Malmö med grejor till Sabina som skall live-blogga från mässan och dessutom inreda två visningsmontrar; en i lantlig stil och en i ny-barock stil. Jag har ju passande grejor till båda men mest till den lantliga delen förståss...
Här nedan barocka ljusstakar på ett svart litet bord.



Här den lantliga delen där jag bara satt in mitt bidrag. Skall in en sväng med mer grejor i morgon, bla ett litet sött skåp med flugnätsdörrar som skall hänga ovanför konsollbordet med tillhörande fiff...



Naturligtvis tar jag några nya bilder i morgon så ni får se slutresultatet. Jag kommer att finnas på plats på lördag kl 14.00. Kom gärna förbi, montern är D201.
Må så gott!
kram Therese

7 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul med mässa! För mig är det den undre vita bilden som får hjärtat att banka....hi hi...
Hann inte mer än få hem mitt söta lilla skåp från er (är på plats...) så hade ni fått in olivträd! Fusk passar mig utmärkt, tror inte att jag skulle få ett äkta att överleva!

Ha en riktigt bra dag! Kram!

Gry sa...

Oj, vad flitig du varit med blogginlägg, kul! Gillar det rostiga bordet och bilderna från trädgården. Ser ut att va en härlig trädgård ni har (måste tillägga att jag inte är någon trädgårdsmänniska, men gillar andras trädgårdar, he,he..).

Riktigt fint verkar det vara i din butik också. Säkert både praktiskt och "farligt" att ha arbetsplatsen hemma. Blir lätt att man jobbar lite för mycket, eller??

Min ordning och reda känns mest som utopi...men skam den som ger sig! Jag har bestämt mig för att sänka kraven, inte från mina före-bilder på städreportaget!!, men från mina ursprungliga höga krav. Idag är det till att plocka upp whiteboarden från källaren och rita upp schema!

Ha en solig (?) och fin dag! Kram Gry Och, höll på att glömma, ha det så kul på mässan. Ska gå in och titta på live-bloggningen..

Sara sa...

Oj vad kul med mässa, det ser fint ut! Hade inte väntat mig annat :) Önskar jag hande tid att komma och titta, men man kan ju inte klona sig. Ha en bra mässhelg. // Sara

Sofie sa...

Hej!Jag ville bara säga att din butik e underbar!Både den verkliga och nätbutiken,har varit ute på gården hos dig 2 gånger och gåt in i din nätbutik och numera din blogg istort sett varje dag:) Man kan sitta och inspireras och drömma sig iväg med allt man vill köpa!Man kan verkligen gå i butiken i timmar.Kommer göra ett vårbesök i butiken för uppdatering av hemmet med vårkänslor.Tänkte höra vad bokhyllan kostar som du har visat?Den e jättefin!Ha det så bra Kram/Sofie

Stina sa...

Hade jag bott där nere. Då hade jag minsann klampat förbi och hälsat på. Kramis goa gumman

My White Cottage sa...

Vad kul att du har börjat blogga!!! Jättefina bilder från ert hus. Det där med att isolera golven underifrån i er sal känner jag igen... Vi måste göra detsamma + i pojkarnas sovrum. Jag har faktiskt skrivit lite om Fridas Gård idag, tipsar nämligen om favoritbutiker på Österlen och trots att ni inte ligger på Österlen var jag ju tvungen att tipsa om din underbara butik!

Hoppas kunna komma på besök snart! Blir såååå sugen när jag ser bilderna från butiken!

Ha en toppenskön helg! Kramar Jenny

Fridas gård sa...

Under en vind - olivträdet är på väg! Stod just och svor för mig själv tidigare i kväll hur fort blommorna dör här. Tur att jag kan handla dem lite billigare i alla fall hos min grossist! Annars hade det varit klart läge här också - har dock mest "fusk" i salen där vi inte är så ofta.
Bara Gry - Tack, men måste erkänna jag var lite otydlig i mitt inlägg; det är mammas trädgår. Här är mest rörigt just nu i och med omputsningen av huset...
Jo, mycket jobb blir det lätt. Har just dragit ner från 7 till 5-6 dagar per vecka, antalet timmar vågar jag dock inte räkna vad det blir per dag...;) Men jag har jättekul, svårt med balansen bara... Ser gärna resultatet av White Boarden!!!
Sara - Nä, det där med att dela sig själv funkar inte så bra.. Bästa att foka!!
Sofie - Tack för värmande beröm, suger åt mig...! Nu blev jag nog tagen på sängen, kan inte svara säkert på vad hyllan kostar då jag uppdaterade priser för några veckor sedan pga höjda priser från leverantören. Har för mig den landade på runt 7500,- om jag inte minns helt fel...
Hemma på landet - Ja, det räknar jag med att du gjort, gumman. Vårt kaffe är inte helt dumt, det vi har i vår lilla maskin i butiken, så kom förbi på en kopp vet ja!
Seaside Living - Ja, nu har jag klivit ur garderoben...! Tusen tack för att jag fick vara med i din lista idag - vi är ju trots allt inte Österlenare...!
Kram till er alla!! /Therese